Artykuły - Plyometryczny trening bokserski

Plyomeryczny trening obwodowy to kamień węgielny dobrego treningu bokserskiego. Bokser musi zachować siłę i moc eksplozywną podczas dwu- lub trzyminutowych rund. Plyomeryczny trening obwodowy został tak zaprojektowany, by odwzorowywać to, co wymagane jest podczas prawdziwej walki. Wykonanie przedstawionych tutaj treningów obwodowych zajmuje dokładnie dwie minuty, czyli tyle co runda podczas meczu bokserskiego.

Odpoczywaj 1 minutę pomiędzy poszczególnymi treningami obwodowymi i wykonuj serie treningów obwodowych by odwzorować warunki panujące podczas walki. Wykonuj każde ćwiczenie przez 15 sekund z bardzo wysoką intensywnością, a następnie przejdź do kolejnego.

Treningi bokserskie są bardzo popularnym sposobem na zdobycie sprawności fizycznej i nauczenie się, w jaki sposób można pozbyć się tkanki tłuszczowej na brzuchu. Wielu ludzi prowadzi siedzący tryb życia podczas zimowych miesięcy.

Treningi bokserskie sprawią, że będziesz nie tylko silny, ale także mocny. Rozpocznij od wyskoków w pionie, następnie podciąganie się na drążku podchwytem, później rzucanie piłką lekarską z pozycji siedzącej (z partnerem treningowym), straigh one-two (jab-cross) uderzanie pięściami z hantlami. Następnie wykonuj brzuszki na piłce stabilizacyjnej z wyciskaniem hantli. Ćwicz skoki w bok z liną o wysokości 20-30 cm. Przejdź do serii różnych wariacji uderzania pięścią, trzymając 1-2kg hantle i skończ trening rzutami piłką lekarską (o wadze 3-5 kg) w pozycji siedzącej.

Trening z obciążeniem dla bokserów


        Trening z obciążeniem dla bokserów powinien przynosić korzyści całemu ciału, więc daruj sobie ćwiczenia izolacyjne i wybierz wolne obciążenie zamiast maszyn. Chcesz zyskać siłę, więc staraj się wykonać trzy serie po pięć powtórzeń – eksplozywnie w fazie koncentrycznej i wolno w fazie ekscentrycznej.

Trening plyometryczny dla bokserów i atletów


        Składa się z ćwiczeń oporowych, po których następuje pasujące do nich ćwiczenie plyometryczne. Na przykład wyciskanie na ławce, po którym następuje podawanie piłki lekarskiej sprzed klatki. Trening oporowy daje wycisk systemowi nerwowemu, dzięki czemu dostępna jest większa ilość włókien typu II podczas drugiego ćwiczenia eksplozywnego. Włókna mięśniowe typu IIb produkują największą ilość siły eksplozywnej.

 ĆWICZENIE SERII POWTÓRZEŃ ODPOCZYNEK
 Przysiady 2 8 60 sek
 Wyskoki w pionie 2 6 60 sek
 Wyciskanie na ławce 2 8 60 sek
 Wyrzut piłki lekarskiej z klatki 2 6 60 sek
 Wykrok ze sztangą 2 8 60 sek
 Wskoki na pudło 2 6 60 sek
 Ściąganie linki wyciągu górnego do klatki 2 8 60 sek
 Wyrzut piłki lekarskiej zza głowy 2 6 60 sek
 Brzuszki z obciążeniem 2 8 60 sek
 Brzuszki z piłką lekarską 2 6 60 sek